18 Eylül 2010

Tekvin

Scrikss 17



"Kırmızı mürekkep için Grekçede "melanion kokkinon', Latincede 'minium' ya da 'rubrica' kelimeleri vardır. Erguvan renkli mürekkep ('cinnabaris' (Plinius, nat.hist. 33, 115-117) 'sacrum incaustum') Byzantium'da imparatorların özel kullanımları için vardı."
Bedia Demiriş, Eskiçağ'da Yazı araç ve Gereçleri, İstanbul 2002, s.22 (3. baskı)


Yazıyla başladı insan, yazıyla kendini anlattı, tarihini ve efsanesini bildi, kendini kandırdı, kendini sevdi.

Sevgili kalem, sevgili defter ve sevgili harfler.

Yazı sanatının bütün arkadaşları, yazmanın güzelliğini ve yazının kalitesini artıran bütün araçları, gereçleri, kalp ve akıl nesneleri, onların güzel imgeleri.

Hepsiyle yazmak, fotoğrafını çekmek ve yeniden yazmak istiyorum.

Kalemseven, defterseven ve hurufatsevenlere küçük bir merhaba olsun.

8 yorum:

  1. İnsan, kendisine en çok benzeyen şeylerle seslenilmek, selam verilmek istiyor kanımca.
    Bu merhaba' ya sağır kesilemezdim.

    Kalem ve kâğıt aşkını saç diplerinden ayak uçlarına kadar hissedebilen kalemşörlere ve dünyasını harflerle inşâ eden büyük ruhlara merhaba..

    YanıtlaSil
  2. Daha uzun yıllar blog yazmanız dileğiyle..

    YanıtlaSil
  3. Güzel yazı olmuş umarım devamları da gelir

    YanıtlaSil
  4. hocam yeni yazılarınızı bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    Kalem, mürekkep ve kağıt benim de ilgi alanımda olan kültürel gereçlerdir. Ben de kalemle yazmayı çok seven biriyim. Şu anda zorunluluktan dolayı klavyeyi kullanıyorum. Elimden gelse ve öyle bir teknoloji olsa, şu klavyeyi hiç kulanmam, hem de dolmakalemle yazardım yazacaklarımı.

    Bu nedenle Sümerlere çok ilgi duyuyorum. Hatta Tumblr blog platformunda bir blogger'in mahlası "Beni Sümerler Buldu" şeklindeydi. Bu söyleminden çok etkilenmiştim.

    Okumak ve yazmak gibisi yoktur. Hele de yazmak, sizin şu paylaştığınız yazınız için ben bu yorum penceresinden koca bir dünyayı içeri atarım. Saatlerce yazarım. Kimse bein durdurumaz. Okuma ve yazması olmayanların yakınlarına mektuplarını hep ben yazardım. Çok güzel mektup yazarıdm. Okuyanların defalarca mektubu okudukları haberini alırdım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. İlk yazıdan bu yana 13 sene geçmiş aradan, dediğiniz gibi yazmak güzel şey, ben de hiç sıkılmadım.

    YanıtlaSil